Waar nespressomachines worden gemaakt?

Als ik nespressomachines op internet onderzoek, zie ik dat sommige modellen het Krups- of DeLonghi-logo hebben. Als ik echter op de website van Nespresso kijk, wordt er niet vermeld wie de machine daadwerkelijk maakt. Weet iemand welk bedrijf elk model maakt (of hoe het te achterhalen)? Bijvoorbeeld het model dat ik bezit - Nespresso Pixie wordt gemaakt door Nespresso in Zwitserland en ook door (denk ik) DeLonghi, ergens anders. Waarom dit het geval is, weet ik niet, maar toen ik erachter kwam, besloot ik ervoor te zorgen dat ik degene kocht die in Zwitserland werd gemaakt.

Op een gerelateerde noot, de nieuwe smaak, Cubania is geweldig. Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je probeert te bereiken. De machines worden gemaakt door het bedrijf dat op de machines is gestempeld. AFAIK Nespresso maakt geen echte machines, Krups en Magimix licentiëren de technologie om ze te maken.

Ik geloof dat ze beide via de website verkopen, waarschijnlijk het beste om naar een winkel te gaan. Mijn Pixie heeft alleen een Nespresso-logo erop, geen andere branding, ik denk dat dat de gemakkelijkste manier is om te vertellen dat Nespresso het bedrijf is dat de Nespresso-machines maakt (vooral in Noord-Amerika denk ik dat ze het enige bedrijf zijn). Nestle is het moederbedrijf van Nespresso. Nespresso is de merknaam van Nestlé Nespresso S, A.

Nespresso-machines brouwen espresso van koffiecapsules, een soort voorverdeelde container voor eenmalig gebruik met gemalen koffie en smaakstoffen. Het bedrijf verkoopt zijn systeem van machines en capsules wereldwijd, evenals het VertuoLine-systeem in Noord-Amerika. Alle andere machines zijn gemaakt door Nespresso. In 1975 maakte een jonge ingenieur genaamd Eric Favre een reis naar Rome die de geschiedenis van koffie zou veranderen.

Favre was onlangs begonnen te werken op het hoofdkantoor van Nestlé in Vevey, Zwitserland, en een van zijn eerste projecten was het ontwikkelen van een machine die het gemak van binnenlandse koffie zou combineren met de kwaliteit van een Italiaanse espressobar, waar klanten meer betaalden voor een product gemaakt door een expert met behulp van grote, dure apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 13.000 mensen in dienst en het tijdschrift Nespresso, dat het bedrijf een „tweejaarlijkse pleziergids” heeft genoemd, heeft een oplage van meer dan £2 miljoen. Nespresso werd opgericht in 1986 nadat een baanbrekend ontwerp een nieuw idee bleek te zijn in de wereld van espresso. Nespresso werd gegooid voor bedrijven in Zwitserland en Japan, voor kantoren zonder genoeg ruimte voor een koffiezetapparaat op ware grootte, slaagde Nespresso er niet in veel afnemers te vinden.

Geen van hen wordt zo beroemd geassocieerd met Nespresso als Clooney, en niemand heeft een belang in het bedrijf als hij. Maar totdat Nespresso-pods kunnen worden opgenomen in huishoudelijke recycling, is het onwaarschijnlijk dat de cijfers over hergebruik zullen verbeteren. De roem van Nespresso is espresso toegankelijk maken voor mensen die zich geen dure espressomachines kunnen veroorloven of geen tijd hebben om zich te wijden aan het leren van de gecompliceerde en genuanceerde zaak van het maken van de perfecte foto. Het Nespresso-systeem zat ook ongemakkelijk in een koffiecultuur die het liefst koffie drinkt in enorme kopjes, idealiter tijdens het rijden.

Nespresso-capsules werden exclusief door Nespresso verkocht terwijl de machines onder patent waren, en zijn aanzienlijk duurder dan een gelijkwaardige hoeveelheid losse gemalen koffie. Nespresso is in de loop der jaren blijven innoveren, de grenzen van zijn technologie verlegd en voortdurend verbeterde machines ontworpen. Zelfs vandaag zeiden Nespresso-medewerkers met wie ik sprak dat de herinnering aan het schandaal de berichten rond koffie belemmert. Een Nespresso-apparaat op het aanrecht dat wordt gebruikt om uw lidmaatschap van een gemaksminnende wereldwijde koffie-elite voor consumenten te bewijzen.

Het belangrijkste was dat hij Nespresso begon op de markt te brengen aan individuele consumenten, in plaats van aan bedrijven, via de nieuwe Club Nespresso. Ten eerste maakt het systeem gebruik van centrifusie (een term bedacht door Nespresso, een samenvoeging van middelpuntvliedende kracht en infusie), waarbij het de capsule met maximaal 7.000 tpm in de machine ronddraait om de gemalen koffie en het hete water te mengen. Tegenwoordig wenden veel mensen zich tot Nespresso om hun dagelijkse cafeïnefix te halen uit een machine die met één druk op de knop heerlijke koffie produceert. In de loop van de tijd kreeg Nespresso een enorme database met klanten die het kon verkopen, evenals een manier om de voorkeuren en koopgewoonten van de consument vast te leggen.

In 1990 tekende Nestlé een contract met Turmix, dat Nespresso-machines begon te verkopen in Zwitserland. .

Leave Message

All fileds with * are required