Wanneer kwam nespresso uit?

De markt voor koffiepads begon met Nespresso, dat in 1986 werd gelanceerd door de Zwitserse multinational Nestlé. Het idee ontstond toen Eric Favre, ingenieur van Nestlé, in 1975 een bijzonder populaire Italiaanse espressobar bezocht. Wist u dat een koffiepelgrimstocht heeft bijgedragen aan de geboorte van Nespresso? Het merk was het geesteskind van Nestlé-medewerker Eric Favre, die het concept in 1975 bedacht terwijl hij op zoek was naar de beste espresso in Italië. nespresso werd opgericht in 1986 nadat een baanbrekend ontwerp een nieuw idee bleek te zijn in de wereld van espresso.

Maar het verhaal begint eigenlijk meer dan 10 jaar eerder toen een Nestlé-medewerker genaamd Eric Favre een interessante opmerking maakte over de techniek die werd gebruikt in een van de drukste, populairste espressobars van Italië. Favre bleef bestaan en Nespresso werd uiteindelijk gelanceerd in 1986, met Favre als directeur-generaal. In tegenstelling tot plastic, dat door veel rivalen van Nespresso wordt gebruikt, is aluminium 100% recyclebaar, maar er is een groot verschil tussen het aanbieden van recyclingfaciliteiten en het ertoe brengen dat consumenten ze gebruiken. Tegenwoordig worden elk jaar ongeveer 14 miljard Nespresso-capsules verkocht, zowel online als vanuit 810 helder verlichte boetieks in 84 landen.

Het kopen van een machine geeft je letterlijk lidmaatschap van de Nespresso Club, en ook lidmaatschap van de Nespresso-club, figuurlijk - een wereldwijde gemeenschap van mensen die genoeg om hun ochtendbrouwsel geven om 40 of 50 p uit te geven aan 5 gram ervan, maar niet genoeg om meer dan 30 seconden te besteden aan het bereiden ervan. James Hoffman, de auteur van de World Atlas of Coffee, beschrijft Nespresso als „een zwarte doos van een bedrijf. Ten eerste maakt het systeem gebruik van centrifusie (een term bedacht door Nespresso, een samenvoeging van middelpuntvliedende kracht en infusie), waarbij het de capsule in de machine ronddraait met maximaal 7.000 tpm om de gemalen koffie en het hete water te mengen. In plaats daarvan moeten gebruikte capsules worden afgezet bij Nespresso-boetieks of sommige gemakswinkels; in sommige landen biedt Nespresso een service die ze bij klanten thuis ophaalt.

Nespresso stelt dat zijn koffie nog nooit zo goed is geweest, maar de waarheid is dat Nespresso nooit echt over de koffie ging. Deze merkverenigingen gaven Nespresso bekendheid op lokale markten en moedigden chique winkels zoals Harrods aan om ze op te slaan. Hij beschreef het Favre-centrische oorsprongsverhaal van Nespresso als, op zijn best, een vereenvoudiging, die het werk van de vele andere betrokken ontwerpers weglaat. Zelfs vandaag zeiden Nespresso-medewerkers met wie ik sprak dat de herinnering aan het schandaal de berichten rond koffie belemmert.

Nespresso blijft zowel OriginalLine- als VertuoLine-machines en -capsules verkopen in de Verenigde Staten en Canada, gericht op verschillende marktsegmenten met de twee systemen. In Zwitserland nam Nespresso zaken van gebraden en gemalen; in China, van thee; in Groot-Brittannië, vanaf instant. Maar totdat Nespresso-pods kunnen worden opgenomen in huishoudelijke recycling, is het onwaarschijnlijk dat de cijfers over hergebruik zullen verbeteren. Net zoals Gillette traditioneel het grootste deel van hun geld heeft verdiend door de vervangende scheermesjes te verkopen in plaats van het eerste handvat, zo werden de instapmachines van Nespresso tegen lagere prijzen verkocht, in de wetenschap dat klanten de peulen zouden moeten blijven kopen, omdat alleen Nespresso-pods in Nespresso werkten machines.

Na succes op de testmarkt bracht Nespresso zijn machines uit voor bredere verkoop in Frankrijk, Zwitserland en Italië.

Leave Message

All fileds with * are required