Wanneer kwam het Nespresso-apparaat uit?

Het werd geïntroduceerd op de Zwitserse markt en zag eruit als grote traditionele commerciële espressomachines, aanvankelijk zonder noemenswaardig succes. nespresso testte zijn nieuwe concept voor het eerst in Japan in 1986 en introduceerde het in hetzelfde jaar naar consumenten in Zwitserland, Frankrijk, Italië en Japan. In 1986 werd de eerste Nespresso-machine tegelijkertijd gelanceerd in Japan, Zwitserland, Frankrijk en Italië. Nespresso werd opgericht in 1986 nadat een baanbrekend ontwerp een nieuw idee bleek te zijn in de wereld van espresso.

Maar het verhaal begint eigenlijk meer dan 10 jaar eerder toen een Nestlé-medewerker genaamd Eric Favre een interessante opmerking maakte over de techniek die werd gebruikt in een van de drukste, populairste espressobars van Italië. Zo werden Nespresso-machines voor het eerst gelanceerd als kantoorproduct, om snel goede koffie te drinken voor veel mensen die dezelfde machine delen. Deze merkverenigingen gaven Nespresso bekendheid op lokale markten en moedigden chique winkels zoals Harrods aan om ze op te slaan. Een curvier-machine in de traditie van de Nespresso U en de Evoluo, de Expert bevatte even later dezelfde Bluetooth-connectiviteit als de Prodigio.

Vanaf het begin in 1986 heeft Nespresso de manier waarop miljoenen mensen van hun espressokoffie genieten opnieuw gedefinieerd en revolutionair veranderd en de wereldwijde koffiecultuur gevormd. Het was 1989 en uiteindelijk werd de Nespresso-machine een succesvol product op de handvol Europese markten waar ze werden verkocht. De uitvinder van de Nespresso Club en hoofdrolspeler achter het succes van het hele systeem, Gaillard, verliet Nespresso in 1997, en niet op goede voet. Bansal was verbijsterd over waarom Nespresso geen gedetailleerdere openbare gegevens verstrekte, zoals regionale uitsplitsingen, over hoe de capsules worden gerecycled.

De eerste Nespresso-machines hadden de eerste jaren moeite om veel marktwinsten te behalen, ondanks dat ze duidelijk veel gemakkelijker te bedienen waren. Interessant is dat Nespresso in de loop der jaren heeft volgehouden dat Clooney in plaats van te betalen om zijn sponsoring te krijgen, werd gekozen om het merk te vertegenwoordigen in plaats van alleen maar te worden betaald om enkele regels te lezen. Naast Clooney heeft Nespresso andere beroemde gezichten in hun advertenties vermeld, waaronder John Malkovich, Matt Damon en Danny DeVito. Tegenwoordig worden elk jaar ongeveer 14 miljard Nespresso-capsules verkocht, zowel online als vanuit 810 helder verlichte boetieks in 84 landen.

Een Nespresso-apparaat op het aanrecht dat wordt gebruikt om uw lidmaatschap van een gemaksminnende wereldwijde koffie-elite voor consumenten te bewijzen. Nespresso maakt gebruik van een geavanceerd ontwerp om niet alleen de technologie van de koffiemachine opnieuw uit te vinden, maar de hele koffie-ervaring.

Leave Message

All fileds with * are required