Nespresso waar wordt het gemaakt?

Elke Nespresso-capsule wordt zorgvuldig geproduceerd in een van onze drie fabrieken in Zwitserland (Avenches, Orbe en Romont) en vervolgens geëxporteerd naar 62 landen wereldwijd. Nespresso werd opgericht in 1986 nadat een baanbrekend ontwerp een nieuw idee bleek te zijn in de wereld van espresso. Maar het verhaal begint eigenlijk meer dan 10 jaar eerder toen een Nestlé-medewerker genaamd Eric Favre een interessante opmerking maakte over de techniek die werd gebruikt in een van de drukste, populairste espressobars van Italië. Krups en Magimix zijn twee fabrikanten die beide het CitiZ-assortiment Nespresso-koffiemachines produceren.

Dit zijn enkele van de meest populaire koffiemachines die Nespresso produceert. In Nespresso-advertenties merkte hij op dat koffie bijna altijd wordt weergegeven in een transparant glas, met een kroon van lichte crema bovenop de drank. Maar zoals ze of hou van ze, de slanke Nespresso-machines van vandaag en hun alomtegenwoordige capsules hebben de verplichte ochtendjava kunnen verheffen tot een drank die kenners genieten op een manier die geen enkele andere koffiemachine heeft. Nespresso procedeerde woedend tegen zijn rivalen, met het argument dat zijn octrooisystemen werden geschonden.

In tegenstelling tot plastic, dat door veel rivalen van Nespresso wordt gebruikt, is aluminium 100% recyclebaar, maar er is een groot verschil tussen het aanbieden van recyclingfaciliteiten en het ertoe brengen dat consumenten ze gebruiken. Van een gesloten systeem van het Apple-type - Nespresso-producten voor Nespresso-machines - moest het bedrijf overstappen op een meer open Android-type model. Dertig jaar na zijn eerste successen heeft Nespresso schaalgrootte, ervaring en koopkracht die geen enkel ander premium koffiebedrijf kan evenaren. Zelfs vandaag zeiden Nespresso-medewerkers met wie ik sprak dat de herinnering aan het schandaal de berichten rond koffie belemmert.

Nespresso is in de loop der jaren blijven innoveren, de grenzen van zijn technologie verlegd en voortdurend verbeterde machines ontworpen. Bansal was verbijsterd over waarom Nespresso geen gedetailleerdere openbare gegevens verstrekte, zoals regionale uitsplitsingen, over hoe de capsules worden gerecycled. Maar uiteindelijk zagen potentiële concurrenten een kans om de niche te exploiteren die Nespresso had gecreëerd. In plaats daarvan moeten gebruikte capsules worden afgezet bij Nespresso-boetieks of sommige gemakswinkels; in sommige landen biedt Nespresso een service die ze bij klanten thuis ophaalt.

Dat jaar verloor Nespresso zijn octrooigevechten in Duitsland en Engeland en regelde andere openstaande zaken in heel Europa. Hij beweerde dat het oorspronkelijke idee voor Nespresso in 1973 door Nestlé werd gekocht en niet van Favre kwam, hoewel Nespresso dit ontkent. Na succes op de testmarkt bracht Nespresso zijn machines uit voor bredere verkoop in Frankrijk, Zwitserland en Italië.

Leave Message

All fileds with * are required